Schadeclaim
We zijn inmiddels wel een beetje over de schok van de gecancelde vakantie heen maar het verhaal van Riet’s visum is hiermee natuurlijk nog niet afgelopen want ze heeft nog steeds die ACR kaart niet. Een ACR kaart is zeg maar je identificatie voor de Filipijnen die bij het visum hoort. Daarom hadden we niks aan alleen het paspoort van Riet afgelopen vrijdag want daar zit wel het visum stempel in maar als je dat hebt moet je de ACR kaart ook hebben.
Die kaart is dus het enige wat nog ontbreekt. We hadden volgens zeggen vorige week een urgentie verklaring om die kaart zo snel mogelijk te krijgen maar die is blijkbaar door de plee gespoeld. We kregen tenminste vrijdag te horen dat het nog wel twee tot drie weken kon gaan duren voordat Riet die kaart krijgt. Uiteraard heb ik de afgelopen dagen geprobeerd om meer nieuws te krijgen maar er wordt door niemand meer gereageerd; onze afdeling personeelszaken hult zich in stilzwijgen en het bemiddelingsbureau reageert niet meer op mijn emails.
Toch zit er wel enig schot in de zaak want mijn baas Mike heeft maandag al aangegeven dat ze gaan proberen om ons schadeloos te stellen. Daarvoor heb ik een email ingestuurd met het verloop van alle gebeurtenissen en daarin ook de schade geclaimd bij onze afdeling Personeelszaken. Vanmiddag heeft onze grote baas Antoine over de hele situatie een gesprek gehad met Personeelszaken dus er is wat in gang gezet.
Of het effect gaat hebben moeten we maar afwachten, en erg positief ben ik niet want er hebben al heel wat mensen ervaring met Personeelszaken en de eerste positieve moeten we nog horen...