Willem en Riet in Manila

Onze alledaagse belevenissen op de Filippijnen

Geen Internet

Nou, dat kan er ook nog wel bij. Na alle ellende van het afgelopen weekend is ook ons contact met de buitenwereld zo goed als verbroken want we hebben geen Internet meer. Dat gebeurt de laatste tijd wel vaker want de netwerk infrastructuur hier is niet bestand tegen grote hoeveelheden regen en onweer, maar deze keer is het probleem serieuzer want het lijkt erop dat ons modem kapot is. Normaal gesproken branden er altijd minstens twee lampjes op het apparaat maar nu is alles donker en dat lijkt erop te wijzen dat het overleden is.

 

Nu heeft onze provider Sky ons nog niet lang geleden een brief gestuurd met een kaartje waarop de naam staat van ons “persoonlijke aanspreekpunt” binnen Sky, met een telefoonnummer waarop we hem altijd kunnen bereiken. Het was na alles wat we hier de afgelopen maanden hebben meegemaakt totaal geen verrassing dat er bij het bellen van dit nummer niet werd opgenomen. Gelukkig is er ook nog een Hotline en die namen gelukkig wel op, en het moet gezegd, ik werd daar vlot geholpen en morgen komen ze langs om te kijken.

 

Dat is mooi zullen jullie zeggen, en in Nederland zou er ook een grote kans zijn dat het probleem dus morgen ook daadwerkelijk is opgelost maar hier hebben we daar minder vertrouwen in. Willen jullie het scenario van Riet horen over wat er gaat gebeuren? Dat gaat als volgt: ze komen niet morgen maar overmorgen; ze constateren dan dat het modem kapot is maar hebben geen vervangend modem bij zich; ze komen een dag later weer terug maar met het verkeerde modem; weer een dag later komen ze terug en uiteindelijk werkt alles eindelijk weer op vrijdag.

Ik ben het niet met Riet eens. Wel wat het scenario betreft maar niet met de timing want ik denk dat die veel te optimistisch is...



Website van Willem en Riet