Koffieproblemen
Allereerst moet ik een correctie plaatsen want ik ben te vlug geweest met mijn oordeel. Gisteren had ik het over een kabeltje om foto’s direct te laden vanaf mijn camera op mijn iPad wat ze in Indonesië in de Apple Store niet hadden, en ik zei dat dat me aan de Filipijnen deed denken. Onterecht, want ik ben vanmiddag even naar de Apple Store hier geweest en daar hadden ze het bewuste snoertje wel degelijk. Volledige excuses krijgen ze echter niet want er was nog iets wat ik wilde hebben en daarop was het antwoord toch weer „Sorry Sir, we have no stock” (niet op voorraad)…
De rust is weliswaar weergekeerd hier in huis maar we hebben toch nog een probleem, zij het dat er al een noodoplossing is. Ons Senseo apparaat vertoond kuren en weigert herhaaldelijk dienst, en dat is een zeer kwalijke zaak. We zijn inmiddels zo gewend geraakt aan de Senseo dat we eigenlijk alleen maar gewone koffie zetten als we visite hebben. Zelfs het feit dat we de koffie pads vanuit Nederland moeten overslepen omdat ze hier niet te krijgen zijn nemen we voor lief.
En daarmee is de kern van het probleem meteen aangeduid, want Senseo is hier niet bekend. Nespresso en alle varianten daarop inclusief de versie van de Coffee Bean, het is hier allemaal ruim te krijgen maar van Senseo hebben ze nog nooit gehoord. Dat was overigens in Maleisië ook al het geval en in de rest van Zuid-Oost Azië ook, alleen in Singapore schijnt het systeem ook te koop te zijn. Dat betekent dat een kapot Senseo apparaat voor ons een regelrechte ramp is want een nieuwe zullen we uit Nederland mee moeten nemen.
We hoeven gelukkig niet meteen op de „ouderwetse” koffie over te gaan want er is een noodoplossing in de vorm van een reserve Senseo apparaat. Toen we een nieuwe kochten om mee te nemen naar Maleisië hebben we onze oude voor alle zekerheid ook maar meegenomen. Ja, we zijn niet gek…